Skargi i wnioski
Skargi i wnioski są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane w trybie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zmianami) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy lub przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw natomiast przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
W Urzędzie Miasta i Gminy Dolsk w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Burmistrz Miasta i Gminy Dolsk w każdy poniedziałek w godz. od 10.00 do 12.00 po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym,
- Sekretarz Miasta i Gminy Dolsk codziennie w godzinach pracy oraz w każdy wtorek w godzinach od 15.00 do 15.30, po uprzednim ustaleniu terminu. W przypadku, gdy wtorek jest dniem wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym w godzinach od 15.00 do 15.30,
- Skarbnik Gminy codziennie w godzinach pracy,
- Kierownik Referatu Gospodarczego codziennie w godzinach pracy,
- Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Dolsk w każdą środę w godzinach pełnienia swojego dyżuru tj. w godz. od 16.00 do 17.00.
Za przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków kierowanych przez obywateli, organizacje pozarządowe oraz inne podmioty do Burmistrza Miasta i Gminy Dolsk odpowiedzialny jest - zgodnie z zakresem obowiązków - Sekretarz Miasta i Gminy.
Skargi i wnioski winny być wnoszone w formie:
- pisemnej - na adres: Urząd Miasta i Gminy Dolsk, ul. Plac Wyzwolenia 4, 63-140 Dolsk;
- faxem - 61 28 25 510;
- pocztą elektroniczną- umig@dolsk.pl,
- ustnie do protokołu w czasie ich przyjmowania przez Burmistrza, Sekretarza Miasta i Gminy, Skarbnika Gminy, Kierownika Referatu Gospodarczego i Przewodniczącego Rady Miasta i Gminy Dolsk.
Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46), skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające ww. danych pozostawia się bez rozpoznania.
Zgodnie z art. 237 §1 oraz art. 244 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego skargi i wnioski winny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.